Saturday, November 13, 2010

Analisis Teknikal - dari ebook Jutawanemas

Salam semua....

Hari ini aku nak story skit hasil dari study aku tentang ebook "teknik hebat analisis teknikal pasaran emas" yang aku beli daripada Jutawanemas... mula-mula tu susah gak nak faham... yelah just study direct dari buku tanpa guru kat depan mata kan... nasib baik dalam buku tu diajar step by step dari installation sampai la macam mane nak gune...ok laaa...


dari pemahaman aku ... objektif buku ini adalah untuk mengajar bagaimana kita nak predict tahap ekonomi (atau harga emas laaa)... kite dapat lihat harga emas sebelum2 ini dan macam mane trend nye... kat mane nak lock harga .... kat mane leh start jual... tapi aku lum expert lagi... rasenya kalau pi training yang disediakan tu lagi ok...

Rajah kat atas nie aku dapat dari software Metaformer yang di ajar dalam ebook tersebut... kalau korang lihat dari graph kat atas tu... harga sekarang (dari 13 - 14 Nov 2010) tengah turun... dan dari pemahaman aku ... lepas ni harga itu akan shoot naik ke atas.... tak tau laaa... itu aku punye prediction... kalau korang percaya.... percaya laaa.... kite lihat minggu depan...
Kat bawah nie carta Harga Terkini pada 14 Nov 2010... dah harganye telah static since 13 Nov lagi... dan harga tertinggi yang telah dicatat pada minggu lepas adalah RM3200 untuk 20g PG (Au999.9)



lagi pun aku baru je lock 2 keping 20 g lagi... n kak ipar aku pun setuju untuk jadi dealer dengan lock 10 x 20g PG... TQ kak long....


Nie aku tunjukkan satu lagi graph harga emas since 2007.... cube lihat kenaikannye.... agak2 berape %..... Fikir-fikir kan

2 comments: